Obavijesti za roditelje

Kontakt

Uprava Dječjeg vrtića Omiš

Uprava Dječjeg vrtića Omiš

Put mostine bb, Omiš

021/862-603

djecji.vrtic.omis1@st.t-com.hr

Pošaljite nam e-mail

Download sekcija

Dokumenti neophodni za upis djeteta se mogu preuzeti ovdje.
Ispunjene i potpisane dokumente poslati poštom na našu adresu.

  Prijava za vrtic 2013

Plan nabave 2014
.xls

Javna nabava (hrana) 2014
.xls

Flash web


Ovdje možete vidjeti naše stare stranice
Za pregled stranica potreban je Flash player 8.0
Projekti Ispis
Index članka
Projekti
Page #
Sve Stranice

Proces stjecanja zdravstvene kulture započinje stjecanjem znanja i vještina iz područja brige za zdravlje. To znanje i vještine koristimo u promicanju zdravstvenog odgoja, koji uz zdravstvenu edukaciju, kao i zdravstvenu zaštitu djece i odraslih, bitno utječe na promicanje kvalitete življenja djece i odraslih.
Vrtić kao institucija tako postaje prva stepenica zdravog načina življenja, mjesto stjecanja pozitivnih navika i usvajanja znanja i vještina bitnih za zdrav život. Osim odgoja u obitelji, koji je po utjecaju najvažniji za dijete, predškolska ustanova ima mogućnost organiziranog i sustavnog provođenja zdravstvenog odgoja djece i njegovih roditelja.

PROJEKT 1 : SAMOPOSLUŽIVNAJE
MJESTO: dječji vrtić Galeb
CILJ: poticanje cjelokupnog razvoja djeteta radeći na osamostaljivanju pri uporabi pribora, hranjenja i brige o sebi.

Prateći konzumaciju obroka kod djece spoznali smo potrebu i važnost uvođenja samoposluživanja u dječji vrtić. Tako su sve aktivnosti bile usmjerene na maksimalno osamostaljivanje djece na svim poljima djelovanja, a u skladu s individualnim sposobnostima. mogućnostima i interesima djece. Sve aktivnosti vezane za samoposluživanje djece
( korištenje pribora za jelo, vađenje hrane iz zdjele u tanjur, serviranje, raspremanje, čišćenje) su u funkciji fine motorike, okulomotorne spretnosti, koordinaciji pokreta…

RAD S RODITELJIMA :
-    edukativna razina – tematski sastanci
-    informativna razina- kutić za roditelje

Cilj zdravstvenog odgoja predškolske djece je razvijanje zdravstvene kulture djeteta radi očuvanja i unapređenja vlastitog zdravlja i zdravlja svoje okoline.

PROJEKT 2 : ZUBI
MJESTO: Dječji vrtić Radost i Galeb
CILJ: stjecanje pravilnih higijenskih navika, važnost očuvanja zdrave usne šupljine izubi, neutraliziranje straha od posjeta stomatologu

Odgovarajućim i primjerenim sadržajima i aktivnostima djeca su usvojila određena potrebna znanja i važnosti o higijeni pranju zubi, zbog čega i zašto peremo zube, kamo idemo kada nas boli zub.

TEME U RADU S DJECOM
-    zašto zubi
-    opasnost od karijesa
-    popravak mliječnih zubi
-    pečati
-    hrana dobra za zube
-    kako i kada prati zube

RAD S RODITELJIMA
-    edukativni – tematski sastanci
-    informativni- kutić za roditelje
-    uključivanje roditelja ( zubna ordinacija)

Pravilna prehrana zadovoljava potrebe organizma za energijom i potrebnom količinom prehrambrenih i zaštitnih tvari koje su neophodne za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlja. Hranom se osigurava unos tvari nužnih za izgradnju tkiva( bjelančevine, željezo, kalcij) energije za metabolizam i tjelesne aktivnosti( masti ugljikohidrata )te nutrijenti potrebni za fiziološke funkcije organizama ( vitamini i minerali )

PROJEKT 3: ZDRAVA PREHRANA
MJESTO: Dječji vrtić Pčelica
CILJ: da dijete u pozitivnom okruženju stječe pozitivne vještine i navike korisne za uspostavljanje zdravog načina života, te poticanje ukupnog rasta i razvoja

TEME U RADU S DJECOM
-    što je pravilna prehrana
-    piramida zdrave prehrane
-    ugljikohidrati, masti, bjelančevine
-    vitamini
-    voće i povrće

RAD S RODITELJIMA
-    edukativni- tematski sastanci
-    informativni- kutić za roditelje


PROJEKT 4: PRIMARNI PREVENTIVNI PROGRAM UNAPREĐENJA SIGURNOSTI I ZAŠTITE KOD DJECE
Osnovna potreba svakog djeteta je potreba za sigurnošću. Stoga vrtić treba osigurati uvjete u kojima će se prvenstveno dijete, ali i ostali sudionici odgojno – obrazovnog procesa osjećati sigurno i zaštićeno.
Suvremeni život obiluje negativnim utjecajima u području fizičkog okruženja djeteta, njegovog psihosocijalnog odrastanja, osamostaljivanja te odnosa odraslih prema njemu.
Neke od problema uočavamo i u neposrednom radu s djecom u vrtiću.
Situacije poput ozljeđivanja djeteta, nestanka djeteta za vrijeme boravka na otvorenom, gubitak stvari, zamjene odgojitelja... stresne su situacije koje jednako pogađaju kako djecu tako i odrasle.

U programu unapređivanja sigurnosti djece djelujemo s više aspekata:
1.    Sigurnost okružja u kojem dijete svakodnevno boravi (unapređivanje organizacijskih i materijalnih uvjeta rada u vrtiću).
2.    Unapređivanje i očuvanje djetetovog zdravlja (prehrana, edukacija o pružanju prve pomoći).
3.    Kvaliteta atmosfere u dječjem vrtiću (socijalni odnosi, prava i odgovornosti, projekti s temama o samozaštiti djeteta).

NEKE OD TEMA U RADU S DJECOM:
-    Sigurnost u kući i vrtiću
-    Posjekotine, opekline, trovanja – samozaštita
-    Kako s neznancima
-    Floki – pas lutalica
-    Kako se povrijedio Roko
-    Poruke za sigurnost (Crveni križ)
-    Što je služba 112 ?

ŠTO KAŽU DJECA?
Opasno je kad se netko želi igrati tako da stavlja olovku u utičnicu.
Može te ubiti struja. (Danijel, 4 g.)

Rekla sam odrasloj djevojčici da se neću spuštati na  glavu s tobogana jer je
opasno da se razbiju zubi. (Antea, 6 g.)

Neznanci su ljudi koji ništa ne znaju. (Mate, 3,5 g.)

Ne, to su ljudi koje  mi ne znamo i ne smijemo od njih uzimati bombone.
(Leonarda, 6 g.)

Teta Tihana je dirala ekspres lonac, pa je opekla ruku i morala je u bolnicu.
 To djeca ne smiju dirati . (Luka, 6 g.)

RAD S RODITELJIMA:
-    Aktivna participacija, uključivanje u projekte
-    Edukativna razina – tematski sastanci, letci, panoi
-    Informativna razina – kutići za roditelje

EDUKACIJA ODGOJITELJA:
-    Program povećanih mjera sigurnosti s ciljem prevencije
-    Identifikacija rizičnih situacija
-    Provođenje preventivnog programa na razini vrtića , na razini odgojne skupine
-    Edukacija putem seminara i radionica
-    Radionice s psihologom «Prevencija i ublažavanje stresa kod odgojitelja u dječjem vrtiću»

PROJEKT 5: ŽIVJETI I UČITI PRAVA U DJEČJEM VRTIĆU

Područje odgoja za ljudska prava u predškolskoj ustanovi uvjetuje specifične strategije i oblike rada.
Najvažnija je zadaća vrtića osigurati uvjete u kojima dijete može živjeti svoja prava te biti zadovoljno. Tek u tako organiziranom okružju djecu se može poučavati  o svojim pravima.

Elementi koji utječu na zadovoljstvo djeteta:
1.    zdrava obitelj
2.    vrtić u kojem dijete može zadovoljiti svoje potrebe
3.    okruženje koje prepoznaje i reagira na dječja prava.

Naš model programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i prava djeteta želi objediniti djelovanje tih triju elemenata.
Dosadašnja iskustva u radu govore nam da  okolina  u kojoj vrtić djeluje nije dovoljno senzibilizirana za pitanja dječjih prava, a i sami roditelji često ne razlikuju potrebe od želja.

U okviru provođenja projekta koristimo već utvrđene strategije djelovanja tj. rad na kreiranju cjelokupnog ozračja, poticanje učenja u svakodnevnim životnim situacijama i plansko stvaranje situacija.

NEKE OD TEMA U RADU S DJECOM:
-    Tko sam ja
-    Kako me drugi vide
-    Obitelji se razlikuju
-    Ljubav u svakom srcu i svakom domu
-    Moje potrebe
-    Potrebe mog prijatelja
-    Ja i moj kućni ljubimac
-    Moje pravo na izbor aktivnosti
-    Pravila naše skupine
-    Sigurnost u igri
-    Sukobi ili suradnja
-    Dobra slikovnica u pravo vrijeme

Putem aktivnosti u projektu usmjerili smo se na to da dijete:
1.    nauči koje su njegove osnovne potrebe i kako ih može zadovoljiti (briga za sebe)
2.    prepoznaje i poštuje tuđe potrebe (briga za druge, socijalizacija).

ŠTO DJECA KAŽU?
Ja imam pravo imati puno igračaka, ali ih moram svakog dana
spremiti na mjesto . (Srećko, 6 g.)

Svako dijete može imati kućnog ljubimca. Mora se brinuti za njega
kad je gladan. Ako je bolestan treba ići kod veterinara. (Ante Roko, 6 g.)

Ja se igram sa svojim prijateljem Dorijanom. On mi pomaže
da budem dobar. (Ante 3,5 g.)

Meni mama dopusti da obučem što želim, ali nekad moram obući
ono što mama kaže, jer je to važno da se ne razbolim. (Željana, 6 g.)

Što treba papigi zna Darija (6 g.) Ovo je njena autorska priča:
"Dječak je imao papigu i o njoj se nije brinuo.
Onda je ona u noći odlučila otići u grad. Tamo je vidjela dućan
gdje se prodaju životinje i pokušala je ući kroz prozor. Došla su
dva psa i ona  je brzo pobjegla.
Onda je shvatila da je u gradu opasno i vratila se dječaku.
On joj je tada napravio krletku. Mama mu je kupila hranu i u
jednu flašicu dječak  joj je stavio vode.
U noći dječak je otišao spavati, papiga se noću uvukla njemu u krevet.
Probudili su se zagrljeni. Ujutro ju je stavio u krletku i dogovorili
su se da će se brinuti o njoj."

RAD S RODITELJIMA:
-    Ankete i razgovori o promjenama u organizaciji  odgojno – obrazovnog procesa, dnevni ritam, radno vrijeme, jutarnje dežurstvo...
-    Edukativna razina – potrebe i prava djeteta, roditeljski sastanci
-    Uključivanje roditelja u projekte (Crveni križ, Caritas, Gradska knjižnica...)

EDUKACIJA ODGOJITELJA:
-    Seminari, savjetovanja, predavanja s temama iz područja ljudskih prava i prava djeteta,
-    Radionice «Kvaliteta življenja u vrtiću i prava djeteta»,
-    Rad na primjeni Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava,
-    Evaluacija rada i postignuća.